Kaihu naar Pahia (bay of eilands) - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu Kaihu naar Pahia (bay of eilands) - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu

Kaihu naar Pahia (bay of eilands)

Blijf op de hoogte en volg haroldenchristien

15 April 2016 | Nieuw Zeeland, Pahia

14 April

Op weg naar het Waipoua park,hier staan de grote Kauri bomen.
De grootste is de Tana Mahuta 51,5 meter hoog omtrek 13,8 meter. Ongeveer 2000 jaar oud. De oudsre nog levende kauri is ongeveer 4000 jaar oud. Deze bomen worden nog veel ouder vroeger stonden er veel meer,maar de europeanen hebben de meeste bomen gekapt. De oudste bomen die rond 1900 allemaal gekapt zijn,zouden tussen de 15 en 20000 jaar oud zijn geweest. En dus veel groter dan de grootste kauri die nu nog leeft. Het bos wordt dan ook zeer goed beschermd.
We reizen verder landinwaarts via Hokianga,Rowene(lunch)en verder op de 12 via Waime,Kaikohe,Pakaraka naar Pahia.(dit voor de meeschijvers).

Pahia ligt aan de bay of islands. Hier vlakbij is ook het verdrag getekent tussen de maori en de engelsen. Erg commercieel opgezet en nog duur ook,wij geloven het wel.
In pahia vinden we een motel voor 2 nachten.( na meer dan 20 nachten in de auto verwennerij met een echt bed en douche met wc.
Prachtige kamer met uitzicht op zee.

Savonds eten we ons buikje rond in een geweldig goed indiaas restaurant.
We slapen heerlijk.

15 April

Na het ontbijt in de gezamelijke keuken/kamer lopen we het plaatsje in.
We gaan met de ferry naar het plaatse Russel aan de andere kant van de baai.
Relext plaatsje na een uurtje en koffie met gebak weer terug naar de andere zijde. Hier nog wat winkelen en lunchen,Fish en Chips deze keer altijd lekker.
Doet me denken aan Liverpool en die hebben gister een heerlijke potje gespeeld.

Het is hier nu 3 uur smiddags dus tijd voor koffie,op het balkon van onze kamer.

Morgen weer in de auto en langzaam avzakke richting Auckland.

Nog 4 nachtjes en dan alweer de terugreis,wat gaat de tijd toch snel.

Ps. Heb nog enkele fotos toegevoegd staan waarschijnlijk bij het vorige verslag.

Gr H en C