van murchison naar roturoa - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu van murchison naar roturoa - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu

van murchison naar roturoa

Blijf op de hoogte en volg haroldenchristien

09 April 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

4 April
Via Tapawera en Motueka naar Takaka. Hier bezoeken wij de Waikoropupu springs. Het schoonste water ter wereld. Volgens de geleerden.
Via Collingwood vinden we een heerlijk plekje aan de kust. Pukawou. Prachtige camping aan zee.

5 April
We rijden de zelfde weg terug en slaan af naar Toturanui. Hier stoppen we even bij het Abel Tasman memorial.
Aan de kust lopen we een stuk van de Abel Tasman coasteltrack. Mooie wandeling langs de kust.
op de terugweg richting Takaka slaan we af over een 11km onverharde weg ,aan het eind van de weg maken we nog een wandeling naar een grot.

We slapen aan de andere kant van het Abel Tasmanpark in Marahau.

6 April
We vervolgen onze weg via Motueka,Mapua,Ritchmond en een stop in Nelson. Hier bezoeken we een museum met draagbare kunst en oude autos.
rare combi.
We rijden door naar Picton. Morgen met de boot.

7 April

Smorgens om 8 uur al aan boord van de ferry. Een schitterende vaart door de malborough sounds, net een mini cruise. Dan naar open water en een kleine 4 uur later staan we weer aan wal in Wellington op het noorder eiland.

We laten Wellington links liggen regenachtig en veel wind. De stad wordt niet voor niets windy welly genoemd.

Via foxton met een nederlandse molen en winkel,met echte autodrop en stophoest. In Wanganui vinden we een camping bij een vriendelijke kerel Bruce genaamd. We eten zelfgemaakte butter chicken. (Voor annelien met papadums).

8 April

We rijden via de waganui river road. Een schitterende weg van 90km die de gehele tijd de Waganui rivier volgt. Veel fotostops.
Daarna rijden we door naar het Tongariro nationalpark waarwe naar boven rijden naar het skioord Iwikau op 2020 meter. Nugeen sneeuw alleen in de winter. Dit skioord ligt op de Ruapehu vulkaan. We doen nog een wandeling naar een steile punt/afgrond.
We vervolgen de weg via Lake Taupo het grootste meer van NZ.
we slapen in Warakei een camping bij de warmwaterbronnen.

9 April.

Eerst nog ff kijken bij de Hura watervallen dan door naar het Orakei Korako thermalpark, een van de vele parken waar het stoom en het hete water aan alle kanten uitde aarde komt. Geisers bubbelende modder en de stank van rotte eieren. Prachtigom te zien.

Smiddags gaan we naar een Thermal pool, Waikita valley.
Hier is ook een kleine camping bij.
We liggen de hele middag lekker in het warme water, erzijn verschillende baden met temp van 35 tot 42 graden.
We eten hier ook en slapen als ossen.

• 10 April 2016 - 13:37

Rick:

Wat een prachtig land is het toch.
    Mooi dat jullie ons laten meegenieten.
    Heel veel plezier nog.

• 10 April 2016 - 14:49

Johnnie En Alita:

Volgens mij worden dat wel 3 fotoboeken Christien. Wat zien jullie veel daar, prachtig.
    Vooral doorgaan met genieten.

Groeten en kus JAKK

• 12 April 2016 - 18:58

Pa En Ma Hendriks:

wij hebben alles goed doorgelezen jullie maken veel mee in een prachtige natuur geniet er van tot wederhoren

• 13 April 2016 - 08:10

Pa En Ma Prent:

Hallo Harold en Christien,

Fijn om weer iets van jullie te horen, wij maakten ons al een beetje ongerust, evenals in De Wijk, want die belden ook al of we al weer iets gehoord hadden, maar wij hadden zoiets als er zondag geen berichtje is dan ?, en dit voorgevoel klopte dus. Blijf genieten en tot jullie spoedig (geintje) volgende verslag.