van ganges tot taj mahal - Reisverslag uit Agra, India van haroldenchristien - WaarBenJij.nu van ganges tot taj mahal - Reisverslag uit Agra, India van haroldenchristien - WaarBenJij.nu

van ganges tot taj mahal

Door: harold

Blijf op de hoogte en volg haroldenchristien

15 Maart 2014 | India, Agra

12 maart

savonds is er aan de rivier een soort heilige dienst. met veel lichtjes vuur en allerlei rituelen,het is verschrikkelijk druk. Pelgrims en natuurlijk ook toeristen.Ook veel boten op het water vol met mensen die dit aanschouwen.Het maakt veel indruk op ons.

13 maart

Na het ontbijt lopen we langs de ghats en komen bij de crematieghat,hier worden 24/7 overleden mensen gecremeerd,dit gaat gepaard met veel rituelen aan het eind wordt de as in de heilige ganges gestrooid.Dit is het belangrijkste voor een hindoe.Men komt dan ook uit heel india om hier gecremeerd te kunnen worden.

In de steegjes die vol zitten met kleine winkeltjes,restaurantjes,tempels,fabriekjes en natuurlijk woninkjes slenteren we rond.het is er druk met locals, pelgrims,heilige koeien,honden,toeristen. (uitkijken waar je loopt want er liggen nog al veel koeievlaaien).
Ook nog in de gouden tempel geweest dit is de heiligste plek in de heiligste stad,voor hindoes natuurlijk.Ook wij worden gezegend incl rode stip en geluks armbandje.Wat kan ons nu nog gebeuren.

We komen ook nog een klein fabriekje tegen waar ze kartonnen dozen maken .Snijden ,vouwen,nieten. Het lijkt wel een klein grafisch bedrijfje.
We mogen even binnenkomen en het proces volgen.Er werken 6 jongens aan 4 machines in een ruimte van 5x3 meter.!

We lopen verder door dit openluchtmuseum geweldig.

14 maart

Laatse dag in Varanasi
Smorgens vroeg met een bootje over de ganges,zo zien we de mensen en hun ochtendrituelen. Allemaal in het zelfde water tandenpoetsen klerenwassen ,afval,koeien,dode dieren.Lekker??
Rest van de dag vermaken we ons met het kopen van enkele souvenirs.
om 16.00 uur worden we gehaald en gaan opweg naar het station.
We vertrekken om18.00 uur richting Agra.

15 maart

Smorgens om 7.00 uur aangekomen in Agra onze chauffer voor de komende 10 dagen staat al klaar.Eerst even naar het hotel opfrissen en dan naar de Taj Mahal.
Ongelooflijk wat een gigantische en prachtig bouwwerk.Dit is niet te beschrijven hier moet je gewoon geweest zijn.
Daarna bezoeken we ook nog het rode fort van Agra alweer zon mooi bouwwerk.

Daarna lekker bijkomen bij het zwembad van het hotel en natuurlijk weer lekker eten.

Morgen opweg naar Jaipur gr Harold en Christien

• 15 Maart 2014 - 18:24

Henry En Jolanda:

leuk om jullie vakantie zo te volgen. het moet een geweldige ervaring zijn om dit mee tem ogen maken
    we wachten weer op een nieuw verslag en wensen jullie nog vele mooie dagen toe.

groeten van fam Pouwels

• 15 Maart 2014 - 20:21

Johniie En Alita:

Hoihoi,

leuk om jullie verslagen te lezen, terwijl jullie zo ver weg zijn.
    Ik had nog een whatsapp gestuurd. Kenneth heeft vandaag het gras geverticuteerd en het afval in de groene kliko gedaan. De rest heeft hij in vuilniszakken gedaan. Overleg nog wel ff met pa dat hij regelt dat dit aan de weg komt te staan. Het gras moet opnieuw doorgezaaid worden, moet Kenneth ff graszaad halen of heb je nog ergens staan? Naast huis is ook gedaan, maar zat niet zoveel mos in, dus dat viel mee.
    Geniet verder van jullie vakantie en gooi er nog maar wat foto's bij.
    Groeten uit Ijhorst

• 16 Maart 2014 - 15:04

Oostindies:

Hoi familie. Ook wij genieten heerlijk mee met jullie verhalen! Veel plezier nog en houd ons op de hoogte.
    Liefs ♡ uut de Balk

• 16 Maart 2014 - 20:03

Ronnie & Karin:

Leuk om jullie te volgen met leuke verhalen zijn zeer benieuwd naar de foto's.
    veel succes met de privé chauffeur.

groetjes uit De Wijk

• 16 Maart 2014 - 20:27

Pa En Ma Prent,:

Hallo Harold en Christien,

Hardstikke mooi om op grote afstand met jullie mee te reizen en ook een beetje mee te genieten. Ook geeft het een goed gevoel telkens iets van jullie te vernemen. Veel plezier verder en goed uutkieken daar.

groetjes van Pa en Ma.