Van fox glacier naar Murchison - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu Van fox glacier naar Murchison - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu

Van fox glacier naar Murchison

Door: christien

Blijf op de hoogte en volg haroldenchristien

03 April 2016 | Nieuw Zeeland, Murchison

31 maart:
Vandaag naar de fox glacier. Dit is een gletsjer die tussen het groen ligt en uitmondt in zee. Dit is uniek in de wereld. We maken een wandeling naar boven waar we het goed kunnen zien. Helaas is hier de gletsjer ook al een stuk kleiner geworden. Maar toch spectaculair om te zien.
Camping aan het lanthe-meer.
1 april:
Ontbijt in Ross, oud goedzoekersstadje. Hokitika en Greymouth.
Punakaki, hier bezoeken we de pannenkoekenrotsen met grote blowholes.
Camping bij Westport. Deze is van 2 duitsers die het erg leuk hebben gemäakt met zelfs een disco. Aangezien het weer is gaan regenen eten we een pizza endrinken een pul bier in het restaurant.
2 april
Cape foulwind waar een hele grote kolonie zeerobben ligt.
Dan via westport en hector naar het begin van de charming creek walkway.
Dit is een wandeling van 3 uur maar dan moet je nog terug. We besluiten om tot de helft te gaan en dan weer terug. Een schitterende wandeling over een oude spoorlijn van een steenkolenmijn. Onderweg zie je de restanten van de mijn, tunnels, waterval en prachtige natuur. Onderweg krijgen we een paar keer een bui op onze kop maar de temperatuur is heerlijk. En de natuur is hier aan de westkust niet voor nikx zo mooi. En we zijn niet van suiker toch?
Moe maar voldaan zoeken we een camping in Karamea. Dit is echt een eind van de wereld plekje. De camping is op het sportterrein en we douchen in de oude kleedkamers. Er staat zelfs een poolbiljart in de gemeenschappelijk huiskamer. We vermaken ons dus wel.
3 april
Ook hier de tijd verzet. 1 uur terug dus nu nog maar 10 uuur verschil met jullie.
Na een heerlijk ontbijtje buiten in de zon reizen we verder. Eerst terug naar westport en dan naar murchison. We gaan nog over delangste hangbrug van nieuw zeeland en met een snelle kabelbaan terug. Dan lekker relaxen op de camping.
Tot snel! Volgende keer weer foto's!

• 03 April 2016 - 11:42

Johnnie En Alita:

Hoi,

Mooi om jullie verhalen zo te lezen. 1 nadeel; ik krijg nu wel erg veel zin aan vakantie.

Geweldig dat jullie zoveel verschillende mooie plaatsen kunnen bekijken. Ach en die buitjes, die heb je hier ook hoor.
    Als jullie nog ergens een mooie hanger van Jade zien (voor aan ketting) en die is niet zo duur, dan mag je hem wel voor me meenemen. Jade is dé edelsteen van Nieuw Zeeland en is daar vast goedkoper dan hier. Je hoeft er niet speciaal voor op zoek hoor.

Zijn jullie ook gewoon bereikbaar op app en Facebook (als je wifi hebt)?

Veel plezier verder.

Groeten JAKK

• 03 April 2016 - 16:06

Inez:

super verhalen, alleen maar genieten, top!!!

Inez

• 05 April 2016 - 09:40

Pa En Ma Prent:

Hallo Harold en Christien,

Wij hebben de atlas opengeslagen op tafel liggen en volgen jullie nauwgezet. Heel leuk en geruststellend dat jullie het enorm naar de zin hebben. Regen hoort er bij, hebben wij hier ook, maar zondag de eerste dag met 20 graden in Ned. Plezierige reis verder en tot wederhoren. Doei.

• 05 April 2016 - 15:30

Pa En Ma Hendriks:

zoo te lezen hebben jullie het geweldig naar de zin hier is hier is alles goed groetjes