Milford sound, Queenstown,Haast. - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu Milford sound, Queenstown,Haast. - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van haroldenchristien - WaarBenJij.nu

Milford sound, Queenstown,Haast.

Blijf op de hoogte en volg haroldenchristien

30 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Haast

Als eerste iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het fotos toevoegen lukte eerst niet maar is nu onder controle. Volgende keer volgen er meer. Heb nu maar 250 mb.

Ma 28 maart. Om half 7 de wekker .Op tijd oppad naar milford sound,rit van 2 uur en dan een cruise door het fjord. We hebben redelijk weer, dit kan hier alle kanten op met 8000 mm regen per jaar.prachtige boottocht met mooie vergezichten en steile hellingen. En natujrlijk watervallen.

Daarna terug via TeAnau en opweg naar Queenstown. Wederom een prachtige route. In deze stad gebeurt het hier kun je meer dan 400verschillende extreem sporten doen. Van bunjeedumpen tot raften ,en alles wat je maar kunt bedenken.
Wij houden ons in.
We boeken 2 dagen op de stadscamping en eten savonds indiaas.
De volgende dag verkennen we de stad en gaan nog met de gondel naar boven,waar ook een soort kartbaan bergafwaarts is. Dit moet ik natuurlijk ff proberen.

Na een heerlijke rustig aan dag en natuurlijk savonds weer lekker eten, gaan we optijd onder de wol.

Wo 30 maart,

Om 800 al op pad. Via Arrowtown waar we ontbijten gaan we via een prachtige route naar Wanaka..Tank volgooien bakkie koffie en ff naar de supermarkt. Daarna weer verder. We rijden tussen 2 meren door richting de Haastpas deze pas van 580m is doorgang naar de westkust. Onderweg stoppen we 3 keer voor een korte wandeling, 5 min naar een waterval,10 min naar een nog mooierewaretval, en 25 min naar een schitterende waterval.
Natuurlijk weer een schitterende route met vooral veel vergezichten en ook meer bos.

We zoeken een camping aan de kust ongeveer 15km buiten Haast.
Prachtig weer maar aan het strand liggen kun je wel vergeten(zandvlooien)
We drinken een biertje en doen nog een korte wandeling door een natuurpark tegenover de camping.

Alles onder controle hier, morgen op weg naar Fox gletjer.

Gr H & C

• 30 Maart 2016 - 08:31

Margot En Rick:

Toch niet even in de Jetboat in Queenstown? Gaat de tijd nou zo snel of gaan jullie zo snel?
    Je hebt al een mooi deel gezien van de schoonheid van het land.

There is a lot more to come.

Geniet er van.

Groet, Margot en Rick

• 30 Maart 2016 - 19:31

Henrij Pouwels:

mooi al veel gezien dus
    vlooien op het strand moet niet gekker worden
    nou veel plezier verder

groetjes fam pouwels

• 03 April 2016 - 12:42

Sylvia En Co.:

We genieten volop mee! Lijkt ons een schitterend land, jaloers! Veel reisplezier verder en we lezen en kijken mooi mee op deze manier. Have fun! :-)