naar udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van haroldenchristien - WaarBenJij.nu naar udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van haroldenchristien - WaarBenJij.nu

naar udaipur

Door: harold

Blijf op de hoogte en volg haroldenchristien

23 Maart 2014 | India, Udaipur

Rond 9.00 uur vertrekkken we naar udaipur het is de langste rit. We rijden door een mooi gebied dat steeds ruiger wordt. Meer bergen en groen. Rond de middag komen we aan in ranakpur hier hebben wr een tussenstop. Het is een janaitempel. Jainisme is eigenlijk geen geloof maar een levensovertuiging. Een van de belangrijkste regels is geen geweld en niet doden ze eten dus ook geen vlees. Sommigen lopen zelfs met monddoekjes en vegen de straat voor zich schoon zodat ze niet perongelijk een insect doden. De tempel is van marmer er hebben 2500 mensen 50 jaar aan gewerkt prachtig. Na de lunch onbetweg op een schitterende plek midden in de natuur rijden we door naar udaipur. Nog even bij het zwembad en savonds de omgeving van het hotel verkennen.

22 maart

Na het ontbijt gaan we de stad in we bezoeken het stadspaleis een gigantisch bouwwerk van eigenlijk wrl 7 paleizen. Hier zijn we wel een paar uur zoet. Na de lunch en wat inkopen terug naar het zwembad bij het hotel. Relex time.
Savonds diner aan het meer romantisch.

23 maart.

Onze driver pikt ons om 10.00 op wr gaan siteseeging . We bezoeken een park en museum en enkele plekjes aan het meer.
Bij een mooi restaurant aan hey meer gaan we lunchen samen met de chauffeur het is de laatste dag met hem tijd dus om hem te verwennen.
Morgenvroeg moet hij ons nog naar het vliegveld brengen en dan zit zijn taak erop.
Heerlijk gegeten.
We nestelen ons maar weer buj het zwembad want de temp gaat richting de 40c.

Gr allen volgende bericht komt uit Diu strand strand strand.

• 23 Maart 2014 - 11:32

Margot En Rick:

Jullie maken er wel een bouwwerken tripje van zeg. Je ziet nogal wat zo.
    Deze keer niks gelezen over je gezondheid dus dat zal wel weer goed zitten.

40 graden is wel erg warm, maar met de zee en een biertje bij de hand is er wel door te komen.

Groeten vanuit Meppel en geniet er nog even van.

• 24 Maart 2014 - 17:26

Rina:

He reizigers,

heerlijk om zo met jullie mee te reizen,leuk dat we zo op de hoogte blijven.
    Fijne vakantie en straks lekker relaxen op het strand van Diu

De Hoxies

• 24 Maart 2014 - 21:08

Pa En Ma Prent:

Hallo Harold en Christien,

Hier alles prima en bij jullie ook lijkt ons gezien de enthousiaste reisverslagen. Harold vroeg in een sms-je of we de foto's wel hadden gezien, jawel hoor, maar het mochten er wat ons betreft wel wat meer zijn. Veel plezier de komende dagen op het kleine eilandje Diu.

groetjes Pa en Ma.

Verslag uit: India, Udaipur

India

Rondreis door noord-india.

8-mrt vertrek Amsterdam
9-mrt aankomst Delhi, transfer naar hotel, accommodatie hotel Perfect
10-mrt Delhi, accommodatie hotel Perfect
11-mrt nachttrein naar Varanasi (2A)
12-mrt aankomst Varanasi, accommodatie Rashmi Guesthouse - non river view
13-mrt Varanasi, accommodatie Rashmi Guesthouse - non river view
14-mrt nachttrein naar Agra (2A)
15-mrt aankomst Agra, bezoek Taj Mahal, accommodatie Hotel Amar
16-mrt van Agra naar Jaipur via Fatehpur Sikri per privé-auto, accommodatie Bissau Palace standard room
17-mrt vrije dag in Jaipur, accommodatie Bissau Palace standard room
18-mrt van Jaipur naar Pushkar per privé-auto, accommodatie New Park
19-mrt van Pushkar naar Jodhpur, per privé-auto, accommodatie Krishna Prakash
20-mrt vrije dag in Jodhpur, accommodatie Krishna Prakash
21-mrt van Jodhpur via Ranakpur naar Udaipur, per privé-auto, accommodatie Rang Niwas
22-mrt vrije dag in Udaipur, accommodatie Rang Niwas
23-mrt vrije dag in Udaipur, accommodatie Rang Niwas
24-mrt transfer, vlucht via Mumbai naar Diu (06.55-08.00/13.00-14.00), transfer, accommodatie Hotel Kohinoor (Royal De25-mrt vrije dag in Diu, accommodatie Hotel Kohinoor (Royal Deluxe)
26-mrt vrije dag in Diu, accommodatie Hotel Kohinoor (Royal Deluxe)
27-mrt transfer, vlucht naar Mumbai via Porbandar (14.35-15.20/15.50-17.20), transfer, accommodatie Causeway
28-mrt vrije dag in Mumbai, accommodatie Causeway
29-mrt transfer, vertrek vanuit Bombay, aankomst Amsterdam